Träning, vikt och kost

Träning, något som många håller på med och som är viktigt för att må bra. Sedan jag började på gym så har min träning ökat och jag ser fram emot att åka till gymmet och köra slut mig själv. Känslan efter ett hårt träningspass är svårbeskriven, man mår bara så himla bra. Det jag gillar bäst är att köra crosstraining efterföljt av styrketräning, helst av egen kroppsvikt eller vikter. Sedan gillar jag att springa också även om jag inte har gjort det särskilt mycket på senaste tiden. 
 
Egentligen hade jag velat gå ner i vikt, även om jag inte är överviktig så har jag några extrakilon jag lagt på mig. Vågen har dock visat tvärtom, men jag känner ingen panik över det eftersom jag vet om att i och med att musklerna byggs på så kommer också jag gå upp i vikt, sen kommer det till en punkt då man börjar gå ner i vikt. Men då gäller det också att äta nyttigt, något jag varit dålig med på senaste tiden.
 
Kost och levene är väldigt viktiga och man ska sluta skjuta upp det tills imorgon, bättre att ta tag i det Nu. Började igår och min diabetes har redan på en dag blivit mer lättskött. Det visar att min sjukdom mår bättre av det och alltså bör det även gälla alla människor, kroppen mår bättre av mindre kolhydrater och onyttigheter. Men man får inte heller glömma av att njuta nån gång ibland, livskvalitén är fortfarande otroligt viktig, men den behöver faktiskt inte bara byggas på en massa onyttigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback