Lektionsplanering

Sitter och försöker få iordning på min tenta. Vi ska bland annat skriva en lektionsplanering. Det är svårare än man tror och få med allt. Tänk när man sedan ska hålla i de verkliga lektionerna.. Man vill ju ha med allt. Svårt att avgränsa både när det gäller område och vad det gäller de ska förstå. Är så lätt att tänka att "jaha men det här kan de ju redan". Fast tänker man tillbaka på sig själv i ettan så kunde jag absolut inte allt det här. Så det gäller att se tillbaka på sin egen skoltid för att förstå bättre. Ett av det positiva med att komma direkt från gymnasiet in på lärarprogrammet faktiskt. 
 
 
I sommarvevan försvann min ursprungliga dröm att bli polis för gott i alla fall. Visst jag kan bli av med diabetesen om det kommer ett botemedel, men det känns så långt borta att jag inte låter det kännas som det tillhör min framtid ens. Ibland kan det kännas tungt och jobbigt, men jag satsar framåt och tänker nästan aldrig på polisyrket om det inte kommer upp framför mig. Då känner jag mest bara fan också. 

Får hoppas att det här blir bra och att jag kommer trivas och klara av en fem års utbildning vilket jag inte tvivlar direkt på, det jag är mest orolig för är om jag kommer vilja arbeta som det länge. Men det märker vi, kanske trivs utmärkt. VFUn börjar trots allt i mars och då får man känna på det i verkligheten också! Kommer nog bli spännande.

Kommentarer
Postat av: josso :)

Det kommer säkert gå jättebra, för dig att hålla i lektioner ska du se! Du har valt rätt tror jag Elin!Finns och stöttar till till 110 procent :)

Svar: Tack vännen!
Elin Persson

2013-12-01 @ 18:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback