Tankar som alltid kommer med plugget

Sitter och tänker på framtiden och vad som väntar. För det känns som att det är galet långt kvar tills jag är färdigutbildad, samtidigt som det känns som att det är alldeles för kort tid för att få grepp om allting. Ska ändå skriva en B-uppsats, två C-uppsatser, vara ute på 15 veckors praktik och lära mig ett helt nytt ämne. Helt nytt är det visserligen inte eftersom det är svenska, men ska ändå lära mig vad jag ska lära ut till eleverna, vilket förhoppningsvis blir en hel del nytt för mig. Jag tycker det är oerhört spännande, men samtidigt lite otäckt med tanke på att mitt yrke kommer påverka mina framtida elevers framtid. 
 
 
Sen är ju inte yrket det viktigaste här i livet och det enda framtiden handlar om även om det är en stor del. Jag vill få utlopp för min kreativitet, men just nu vet jag inte riktigt exakt hur. Totalt älskar att vara utomhus och fixa vilket vi håller på med här hemma nu.
 
Det är konstigt hur bra man kan må av att bara snickra upp ett par bräder på ett uthus. Men jag känner att jag är med och skapar något, det händer något och när jag är aktiv. Speciellt när vi är utomhus och grejar här hemma känner jag att jag inte behöver kompromissa med mig själv och en sorts lugnhet infinner sig i kroppen som jag sällan känner under andra omständigheter. Det är som att kroppen laddar upp alla batterier för att orka med. 
 
 
Livet kommer och jag fortsätter kämpa på. Har inte gett upp än och lär inte göra det nu heller. Tycker om att leva, men gillar inte alltid livet. Men det enda man kan göra är att gå vidare, vilket jag lärt mig sedan jag var liten. Och känns det förjävligt, låt det kännas förjävligt men ryck upp dig sen och gör något av energin, låt den inte bara rinna iväg. Litet tips på vägen, för vi är alla ute på vingligheter här i livet emellanåt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback