Veckans "äventyrligheter"

Så här mysigt hade jag gjort iordning för mig när jag kom hem från sjukhuset i fredags. Var glad över att vara hemma och ha blodsockret under någorlunda kontroll efter vinterkräksjuka. Anledningen till att jag åkte in var för att jag varit låg hela dagen och hur mycket mat och socker jag än proppade i mig höjdes inte blodsockret alls. Istället sjönk jag och började bli illamående. Mina föräldrar skjutsade in mig snabbt och tur var väl det för på väg in spydde jag och sjönk ytterligare. Väl inne på sjukhuset fick jag dropp och blodsockret stabiliserade sig. Blev dock kvar två nätter, första natten fick jag tjöta mig till eftersom jag inte hade koll på blodsockret och andra dagen ville de ha mig kvar eftersom jag varken fick iordning på värdena eller behöll någon mat. Men så på fredagen blev jag hämtad, men blev inte mycket serietittande eftersom jag snart fick åka in igen..
 
 
Blodsockret sjönk snabbt och jag fick inte upp det trots en massa mat och eftersom jag aldrig haft sån här jobbig magsjuka innan var jag livrädd för att bli låg som på onsdagen och det var att åka in till sjukhuset igen. Efter tre nätter där och sedan 3 dagar i följd som jag har varit skyhög (utan ketoner) så sitter jag nu hemma med normala värden och är helt frisk. Har dock varit fem jobbiga dagar, även de dagarna jag inte hade någon magsjuka kvar. Kroppen har varit oerhört insulinkänslig och att få ner värdena utan att göra de superlåga var svårt och jag vågade inte riktigt försöka förrän idag. Är ett äventyr det där med att få ordning på allt och inte alltid ett särskilt roligt sådant. Nu är jag i alla fall lite mer erfaren på min diabetes och vet nog förhoppningsvis hur jag ska göra nästa gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback